Nov 21, 2011

Dag 13, op i luften

Nå ja hvordan er det nu vi bor her på Koh Samet, har vist beskrevet hytterne, men billeder blev det ikke til. Det rettes der nu op på.

Herlige hytter med en af de der perfekte kæmpe store film blæsere i loftet, direkte over sengen... Fatter ikke hvorfor alle himler op om at de skal have AC når de er i Thailand. Med AC i hytterne, så omstiller kroppen sig aldrig til varmen herude. Med blæser og luftige træhytter slipper man al fugt, hele kroppen omstiller sig efter et par dage og ved flere tilfælde har vi slukket blæseren fordi det til og med bliver for koldt om natten. Som sagt, lad kroppen omstille sig, det er det den kan:-)

Malin og Jessica støtte til vores selskab allerede efter morgenmaden. Sol og bad en hel dag på stranden er jo ikke lige hvad jeg er bedst til. Har ild i røven og der skal helst ske noget. Som sendt fra gud kom en lille gut forbi og ville tilbyde os at flyve faldskærm efter en speedbåd (ja vi er ligenu på et sted med turisme hehe). Julle og Trine var straks på, de kunne hænge sammen. Trille på 3 år ville også, så hun kunne hænge sammen med Malin, pludselig ville Ida på 5 også... Hun kunne hænge sammen med far. Sofia tog med i båden og tog hånd om Leicaen når jeg skulle op med Ida:-) Cool at give de små lidt adrenalin kick hehe...

Ved ikke helt hvad Thaierne tænker når jeg kommer gående på stranden med 3 "koner" og 4 børn haha... Men her på øen er der vist ikke så meget der er mærkeligt;-) Måske lige bortset fra at der rent faktisk findes steder hvor turismen ikke er velkommen.

Massage til "konerne", pandekager til børnene og øl til manden, så gik den eftermiddag;-) Efter det obligatoriske vi skylder saltvand af bad, gik vi et par kilometer på stranden for til sidst at finde et lille hyggeligt sted på stranden for at indtage den ligeså obligatoriske aftensmad!

Ja liggende ved bordet burde vi gøre noget mere i derhjemme. Tror jeg skal spise i Fatboyen fremover! Det var nemlig det ønske jeg sendte afsted med den varmluftsballon vi sendte op i mørket.

Nu er der kun et par dage tilbage før vi rykker mod Bangkok, så slutter vi for denne gang. Jeg kan dog ikke helt se for mig hvordan jeg skal klare de næste to dage på stranden, så mon ikke vi hyrer nogle 4-hjulede motorcykler og "klatrer" lidt rundt på øen i morgen. Nu vil jeg sove til lyden af frøer, firben, græshopper, lillemors snorken, Ida og Trilles åndedræt samt den svage summen fra blæseren. Godnat...

No comments:

Post a Comment